Harmagedon?

Överväger möjligheten att väcka liv i min saligen insomnade blogg igen. Frågan är om livet medger detta? Beundrar alla som lyckas balansera jobb (tom heltid), hem, familj och ändå ha tid över till intressen! Vi har iofs haft några extra tillägg som gjort att dygnet konstant varit för kort, bla hemmastudier kring lagar och vissa instutitioners tillvägagångssätt. Har lärt mig massor samt lärt känna flera nya och trevliga människor, så helt förspilld var varken tiden eller mödan. Kanske jag återkommer med några bitska utlägg angående detta...om tiden räcker till! ;)

Igår gick vi isäng kompanjerade av ett idogt snöande, stora lapphandskar yrde ner över byns hus. Idag är det den sjunde maj och världen är vit, nog har jag varit med om att det kommit lite snöblandat regn i maj, ja, tom i juni men att världen är vit dagen före min födelsedag...blev uppriktigt sagt lite besviken! Det finns dock hopp, tempen har stigit från +2 till +10 på en halvtimma, så den där em i en solstol på baksidan kan kanske bli verklighet ändå.

Här kommer en liten bildsvit från morgonen:



Det ångar från marken nu när värmen stiger - *hurrey*!




Solhörnan - inte så inbjudande just nu, hoppas på bättring framemot em...




Tanken var att köra igång växthuset idag, bära ut alla plantor och känna att det snart är sommar...




Stuff njuter iaf av solens värmande strålar på sina gamla värkbrutna ben...sista våren... :(

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0