Jämna plågor.



Det har hänt en hel del de sista två månaderna; en spräckt tand samt att det nog är något djäkulskap på G i en annan. Bilen dog när Guben var på väg till jobbet, sista arbetspasset före julhelgen. Kamremmen for och det flög ventiler åt alla håll och kanter. Tack och lov har ju pappa kvar sin bil även om han inte kör själv längre så vi lånar den tills vi skrapat ihop liiite mer kosing till en ny bil, ju nyare dessto bättre förhoppningsvis. Men tänderna får vänta och glasögonen likaledes. Jo, ena skalmen gick av på mina glasögon...typiskt! Det var ju å ena sidan dags att byta, ser nästan ingenting med dem och jag behöver läsglas nuförtiden. De har ju fått sina smällar genom åren sedan jag köpte dem 2003, barn, hundar, katter och skogsvandringar gör sitt till att de blir vekare. Så nu ska jag kolla synen hos optiker och skaffa inte bara ett par utan två par extraögon. Tänkte skaffa töckna där dubbelslipande men på ögon sa min ögonsköterska att jag inte skulle orka med att läsa med sådana pga mitt skelningsproblem. Det har inte förändrat sig något sedan jag var där sist så en ny operation är utesluten. Så det får bli ekonomivarianten med bågar beställda över nätet.

Vad har hänt mer då? Inte så mycket, allt kostar pengar; åka till kompisar några mil kostar i bensin och det är aldrig någon som orkar komma till oss så vi har mest degat framför TV:n o datorn. Fortsättningen på scrapkursen har börjat och det gör att jag överlever. Det går några hundra men jag blir tokig om jag inte får träffa några människor...o de på kursen har ju dessutom samma intresse som jag har. Jobb lyser med sin frånvaro, har sökt på några fler men det är som tusan när det enda jag kan innebär obekväm arbetstid. Var tredje helg mot Gubens varannan gör att vi har var femte helg ledig tillsammans och det känns för djävligt rent ut sagt! Det är stor konkurrens om de stackars jobb som kommer ut nu i den så kallade krisen med konkurser och uppsägningar. Nä, nu tar vi lite bilder!



Pöting i Mellis dockvagn!




Dessa har flyttat från byn. Renskötarna håller på att samla ihop dem för färd norröver nu.




Vår lilla älvprinsessa på sitt 4-årskalas för kompisarna.




En epok går i graven; farbror Sven´s gamla fallfärdiga traktorgarage rivs.




Vi har äntligen fått lite snö.




Tassa är lycklig nu när hon kan ligga och hålla koll både över by och oss inne i huset.




Dora från Lisa Larsson´s serie "ABC-flickorna". Den ska finansiera inköp av min Cuttlebug samt förhoppninsvis hälften av de nya glasögon. Varsågod och lägg ett bud om ni har lust. Lägger ut den på Tradera lagom till löning i mars annars.

Nu är det dags för lunch, töserna är hungriga för de åt bara fil och smörgås till frukost. Sedanska jag fixa lite tvätt och gå igenom mina scrapsaker inför kvällens kurs. Oj vad kul det ska bli, har förberett flera LO´n som behöver lite detaljer som jag bara kan fixa på kursen...lääängtar! Varför går det inte att ändra i texten månntro...vill ha bilderna i mitten och texten till vänster...fungerar inte som i Word...irriterande men orkar inte tjafsa. Ha det gott go´vänner! "Poff"!

RSS 2.0