One year older...

...and closer to death!

Jahapp, så var man då på "fel sida" mot 50-årsstrecket. Tycker det känns rätt så bra faktiskt, kanske en fördel med att fortfarande ha relativt små barn, man *hinner* kanske inte oroa sig så mkt för det egna förfallet. Naturligtvis är det en "sådan där" månad då ekonomin inte tillåter några större utsvävningar men efter helgen väntar jag ett litet tillskott så lite god mat o en tårta (tryffeltårta kanske?) nästa helg är inplanerat. Tror till och med att jag ska slå på stort och köpa en flaska vin! 

Den "riktiga" födelsedagen var ju igår men oturligt nog...eller turligt nog, hur man nu ser det...bidde vi inbjudna till en kär väns 50-årskalas som skulle hållas precis på min födelsedag. Inga presenter men kuvertavgift till en trerätters middag med efterföljande dans. Till förrätt fick vi "prästostruta" (smördegsruta med ost i) med crème fraîche-röra innehållandes löjrom o räkor, några strimlor rödlök samt dill, enkelt men jättegott!  Varmrätten bestod av örtmarinerad fläskfilé, bakade "mospotatisar", sås o sallad. Till efterrätt fick vi chokladpannacotta med bär. Upptäckte tämligen omgående att jag hade kunnat sy tightsen mindre snäva...tur att tyget är rejält stretchigt!
Många visor vid bordet hann vi också med. Eftersom det var Storsandsjöare som planerat festen var det inte många av texterna som var direkt rumsrena men ekivokiteter har ju en förmåga att höja stämningen så det var bara bra, lite svårt för tungan att hinna med ibland bara. Ett kompisgäng uppträdde för Nettan vilket jag tyvärr missade att se men hörde en del av genom toadörren...jamenvadå, hade bälgat i mig en halvliter med Staropramen till maten o hade tighta brallor! Sist men inte minst höll Nettans yngste son ett litet tal/dikt som han plitat ihop under middagen. Han är helt otrolig duktig på att rimma ihop saker och själv tycker jag att hans framträdande var den bästa behållningen på kvällen!

Sist men inte minst kom musikerna och började spela, blandad kompott med allt från "Kriiidens" till Elvis och massor av gamla örhängen från 60-talet. Jag och Guben höll igång riktigt bra och själv är jag förvånad över det faktum att jag fixade dansen bättre än min käre make! Min kondis existerar inte för tillfället medan han travar på någon mil per dag men problemet kanske låg mer i att hans skor har rågummisula. Men nog är det förunderligt att jag inte har träningsvärk idag...hade ju dessutom högklackat på mig! Än finns det lite krut kvar i gumman! 

Siktade sängen vid 01:30 men fick lov att varva ner med lite läsning så uret hann nog gå minst ½ h till innan sömnen infann sig. Blev väckt kl 7 av Minstan som hade problem med en obstinat vingummi som fastnat i håret, apelsinsmak om det är av intresse. Blåbärsgröt till töserna och macka med Vindelrökt till mamma. Flickorna är redan ute, har siktat in sig på grannarnas studsmatta som åkte fram igår. Själv tänker jag njuta av lugnet...sålänge det varar! Hoppades på en dag med lika fint väder som igår men tyvärr är det molnigt och än sålänge bara 5 plusgrader. Såg framför mig en em invirad i en pläd ute i en solstol men man kan ju inte få allt här i livet. Inte på en gång iaf...

Bjuder inte på några bilder från kalaset då jag inte vill hänga ut personer jag inte känner på nätet. Ni kan dock få se hur söt Minstan blev efter besöket hos frissan. Hon blev så sockersöt att hon borde ha haft prinsessklänning och krona på bilden men det fanns varken tid eller lust till mer styling än vad hon hade varit med om. Hon hade bråttom ut till grannarnas studsmatta istället! Det åkte av mer än en decimeter av lurvet men det hon knotade inte och det märks då inte heller för den delen. Som tröst fick hon ju lockar samt en söt hårklämma med en liten mus på.


Kommentarer
Postat av: Johanna Kusin vitamin

Söta rara! Puss!

2010-05-13 @ 14:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0