I sytagen igen.

Har fått lov att lägga blingandet åt sidan ett tag. Nacken spökar och jag klarar inte av något finlir just nu men jag klarar inte av att inte få skapa något heller. Moment 22! Det var dock länge sedan jag sydde något och jag har faktiskt kännt lite dragningar till symaskinen under några veckor så för ett par dagar sedan tog jag tag i det hela. Resultatet har blivit en top till ett knätäcke.



Det är så svårt att fota inomhus, särskilt när solen behagar titta fram just i klicket. Denna bilden är tagen med blixt.



Den här bilden tog jag utan blixt. Det är svårt att få fram rätt färgställning och Guben hade svårt att hålla upp armarna och hålla det stilla.



Här ser man färgerna lite bättre, Beige/bruna och laxrosa åt det orange hållet samt en mittruta i grå/beige/laxrött.
Nu ska jag bara hitta en bit fleece i en beige/brun nyans till baksidan. Storleken blir ca 160x135 cm, lagom till ett mystäcke att ha över knäna när man sitter i soffan o ser på TV. Det blir ingen traditionell kvilt med två lager tyg med vadd emellan för dels blir kostnaden så mkt högre samt att det lätt blir stelt och mindre trevligt att mysa med. Just det här kommer att kosta 1000 kr när jag kviltat ihop det med fleecen. Fick lov att skarva ett par tygbitar därför tar jag några hundra mindre än vad jag vanligen skulle ha gjort.

Är du intresserad av att köpa det (eller kanske beställa ett i andra färger) kan du maila mig på [email protected].


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0