Vinterslakt

Idag fick jag ett ryck och slaktade ett gammalt halsband med halvädelstenar som jag ärvt efter svärmor. Låg och funderade på det natten som var då jag inte kunde sova. Kom fram till att det skulle bli ett armband tillsammans med lite metall.



Såhär blev det, Minstan agerar modell.




Gjorde virvlar nedtill som jag plattade ut. Ville testa och kom dessutom fram till att det behövdes något för att matcha upp det biffigaste stenarna.




Som ni kan se på närbilden är jag inte så bra på att hamra jämnt. Jag tror att jag köpte för klen hammare, är van mer rejälare doningar...hrmmm... Underlaget är inte heller riktigt jämnt, måste skaffa mig ett flackjärn NU!


Det här halsbandet länkade jag ihop igårkväll framför TV:n. Inget avancerat men jag hade ovaler över från ett lagningsprojekt så jag snodde ihop några springringar och satte ihop detta.



Jag är svag för snäckskal och snäckskalspärlor, de har en sådan fin glans! De här är svarta och har ett härlig "rainbow"-skimmer över ytan, som när olja skimrar i en vattenpöl.


Nu ska jag sätta igång lite skön musik och surfa runt på nätet. Ska beställa hem tråd, en storpack får det nog bli för jag har fått ett par önskemål om länkade halsband i koppar och min syster önskar sig blomprydnader. Så jag måste nog köpa lite av varje, mässing, koppar- och silverfärgad koppartråd samt mässing.


Kommentarer
Postat av: jagga-ewe

Jag gillar armbandet, men halsbandet var underbart! Sååå snyggt att kombinera stora länkar och snäckisar. Jag har gröna och röda snäckisar som ligger o väntar på mig, men kan inte komma på vad de ska vara till. Kanske lånar jag din idé där, o gör mig ett armband. :)

2010-01-19 @ 21:41:37
URL: http://ebmfh.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0