Oxöga

Glömde ju att visa en bur jag gjort till en sten, oxöga, som mamma och pappa fick med en prenumeration när jag var liten. Oj vad jag har lekt med stenarna som vi fick. Nu har jag tyvärr bara två stycken kvar, oxögat samt en ametist.



Såhär bidde det .




Från andra sidan.


Liggande.

Hamrade lite på tråden så att den blev platt o slipade med mycket fint slippapper så jag erhöll en lätt "rispig" yta. Sedan snodde jag ihop tråden till en virvel som jag sedan drog ut och försökte forma efter stenen i möjligaste mån. Tyvärr tog jag till lite för lite tråd så själva hänget blev inte så fint som jag hade planerat men det är ju en sak där man lär sig av misstagen. Det är svårt att räkna ut hur mycket tråd som kommer att gå åt när stenen är oregelbunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0