Min nya kärlek - Cu

Jag har en ny kärlek! Den heter koppar. Det började med att en tjej på mitt smyckeforum visade upp sina alster. *Cheezus* så snygga saker hon har gjort! Då fattade jag ett beslut och det var att jag definitivt skulle ge metallböjandet en chans. Mitt självförtroende hade väl fram till dess inte varit alltför översvallande gentemot tråd. Kedjor och springringar hade jag använd...och klämt...märkt för livet sas. Jag är sjusärdeles otränad och har så varit i hela mitt liv men handvass...det är jag!

Nu har jag iaf testat några olika modejanger och jag kan bara säga en sak; *jag är fast*! Vi åkte en sväng till stan i em för att köpa mer pellets, det går ju lassvis när det är så kallt som det är nu. Passade på att springa in och köpa några verktyg jag behövde samt ett par rullar billig koppartråd att träna på. Den är inte så lämplig att använda till smycken, fel dimension dessutom, dock ytterst prisvärd att göra fel med. Så här blev resultaten:



Mitt första försök; ett armband gjort av sammankopplade S-länkar. Jag har gjort alla delarna själv, från S:en, springringarna till låset. Det känns mycket tillfresställande att ha pillat ihop precis varenda del själv!




Arbete nummer två; armband av U-länkar.




Närbild av U-länkarna. Jag måste dock skaffa några järntenar i olika dimensioner, alt skaffa en sådan där mojäng som man använder när man gör ringar. Det är svårt att få snygga rundningar med en jätteliten rundtång och jag är inte riktigt nöjd med länkarna i det här armbandet. Men tanken var ju mest att få in tekniken i de olika länkarna för det är himla lätt att man böjer någon böj åt fel håll och då är den trådbiten förmodligen förstörd.


Nästa test blir att göra trådburar. Det ska bli himla roligt att testa men det kan nog dröja några dagar innan jag får sätta mig med det. Nu ska vi hälsa på kompisar och fira Minstan som blev fem år den 29:e december. Syrran och pappa kommer på söndag så då blir det tårta. *Hurrey*!


Kommentarer
Postat av: Syrrans äldsta dotter

Dom här gillar jag verkligen! :) Färgen, supersnygg!

2010-01-27 @ 19:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0