Glimma lilla pärla där...

Idag har jag gjort färdig min första lapp till mitt smycke-forum´s ”lapptäcke”. Vi ska göra en lapp i månaden, 4x4 cm stor, som sedan vår sajtansvarig ska sy ihop. När bonaden är färdig ska vi auktionera ut den och skänka pengarna till något välgörande ändamål, vilket har vi inte bestämt än. Jag testade en ny teknik, fyrkantsstygn/square stitch. Måste erkänna att det blir bra *om* man har pärlor av god kvalitet men jag använde mig av de jag köpte sist, enligt webshopen jämna och fina pärlor men det synar jag. Nåja, den shopen finns inte längre så jag lämnar det därhän men fy tusan för att sitta och kika ner på alla de där yttepytte-pärlorna o inse att ingen är den andra lik! När jag sedan insåg att jag räknat fel och inte fick lika många rader grönt uppe som nere…*suck*! Hade dessutom redan fäst trådbörjan, borde ha lärt mig vid det här laget men jag fullkomligt *avskyr* lösa trådändar som man fastnar i och syr in i arbetet om man inte ser upp hela tiden! Nu är lappen klar iaf och till nästa gång vet jag bättre. Bör läsa mönstret från sidan, arbeta med pärlor av god kvalitet och räkna rätt!

Har färdigställt några länkade smycken också. Ett halsband i snäckskalsringar och beigerosa sötvattenspärlor, matchande armband och örhängen. Ett halsband länkat i koppartråd med krackelerade pärlor i kristall och kristall/svart, kommer att göra ett matchande armband också. När jag väl var färdig med det länkade jag några små blommor i blått och kristall bara för att ha något att göra, det är så avkopplande att sitta och länka. Det kommer nog att bli ett blomkluster hängandes i en liten tjock kedja gjort av tunna ringar, köpt såklart, tänker inte jobbar ihjäl mig!



Halsbandet av snäckskalsringar.



Armbandet



Örhängen



Det kopparlänkade halsbandet.




Närbild...



Riktigt nära...så ni ser alla mina misstag! ;)


Nej, dags för nannadags...töserna alltså. Har lovat att läsa två sagor ikväll istället för lyssnarsaga på radion så de ska vara isäng till kl 19:00, således bäst att angripa dem snabbt och skoningslöst. Hoppas få hem mer material snart så att jag kan knåpa ihop lite mer bling. Har en sanslös abstinens efter att få länka, vira och hamra tråd samt smeka lena pärlor just nu! Återkommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0