Diamantkabeln frå helvetet!

Nej, jag erkänner direkt att titeln är lite missvisande då själva armbandet inte var några som helst problem med att sy. Låset däremot...jag borde ha lärt mig att genast gå på den första idén som dyker upp i mitt huvud. Istället hann jag gå igenom ett antal idéer och tekniker som inte gick så bra. Trodde inte att man kunde nöta upp en Fireline-tråd men den här gången var det nära!

Såhär ser det ut. De ljusa seedbeads:en är mkt guldgulare i verkligenheten och det ser riktigt flådigt ut. Jag är fortfarande inte nöjd med låset till hundra procent men det får vila för tillfället. Efter alla timmar, gråa hår samt blodvite kommer jag nog att behålla det själv. Tyvärr blev det en aningens för kort, ca en halv cm, så jag kommer nog att göra om själva ringen i togglelåset.



Närbild på eländet! Låset bidde för maffigt...kanske jag sätter dit ett köpt så småningom...när jag glömt bort vilket elände jag hade att få ihop det här!


Såg ni månen igårkväll förresten? Den stod då som närmast jorden i sin elliptiska bana och nästa gång den kommer så nära är först om tretton år om jag minns rätt. Missade tyvärr själva uppgången över berget, den måste ha sett enorm ut. Gick ut och tog en bild men det är det där med inställningar. Kom iaf ihåg att ställa upp stativet till kameran den här gången!


Kommentarer
Postat av: Marlene

jättefint armband...hur gör man sånt där?!

2010-07-01 @ 22:45:12
URL: http://www.jcmart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0