Äntligen ute i etern igen!

Grafikkortet i datorn gav upp i torsdags och hela mitt sociala liv slogs i spillror! Man upptäcker snabbt hur beroende man är av datorn, eller tekniken öht när sådant händer. Särskilt när man som jag sitter ute i obygden och ibland inte pratar med en själ på flera dagar förutom familjen. Nu är iaf burken igång igen och det känns härligt, nästan som om en gammal kär vän tillfrisknat från en svår sjukdom. Det låter hemskt men så är det faktiskt! Har försökt surfa lite på min gamla laptop som Guben lyckades skrämma igång men den går lite som den vill. För stora sidor med mycket grafik tar 3-5 minuter att ladda upp...eller så stänger den bara av sig själv. Ett rent helsike för dagens stressade människa som är van att allt händer så fort man nuddar vid en knapp!

Har ägnat tiden åt att pärla litegrann även om nacken varit rent åt helsefyr dålig. Har tagit det i omgångar, det är inga större problem med att länka men att sy med seedbeads ("småpärlor") är jättejobbigt. Särskilt då jag fortfarande inte fått mig nya glasögon, ser rackarn´s så dåligt. Några armband har det dock blivit efter inspiration av en annan smyckare som jag känner över internet.



Ett riktigt "blingit" festarmband av silverfärgade filigranpärlor, miniseedbeads med AB-lyster och glasbiconer i kornblått. Det är 18 cm långt och har ett rektangulärt magnetlås med strass på.


Samma mönster som i armbandet ovan men med lite större pärlor. Genomskinliga biconer i glas, vinröda seedbeads med AB-lyster samt runda glaspärlor i genomskinligt samt 2 lilarosa nyanser. Låset är ett istickslås och det är 16 cm långt.



Liggande med närbild på låset.




Det är nästan lika fint på baksidan, utan de snedställda ränderna med seedbeads! Det här går utmärkt att använda på båda sidorna då låset är liksidigt.




En grå variant med frostade runda som ram, silvergrå glansiga seedbeads och svagt beigerosa sötvattenspärlor. På detta har jag sytt ett togglelås av seedbeads samt en rörformad, genomskinlig glaspärla.




Närbild på låset. Just detta armbandet är mitt privata och ej till salu men jag kan göra ett liknande om intresse finns.


Ett somrigt halsband som man trär över huvudet. Ovala glaspärlor i blått, ljusblått, turkost och genomskinligt som är inlänkade mellan små blomlänkar. Matchande armband finns till.




Ännu ett länkat denna gång med ovala pärlor av glas melerade i rosa och vitt som man trär över huvudet. Jag har använt tre sorters länkar den här gången; små hjärtan, små blommor och däremellan små fyrkanter. Just det här halsbandet är inte riktigt färdigt än då jag fick slut på connectors men jag har skickat efter fler och hoppas få paketet i slutet av veckan. Matchande armband finns till.


Jag kommer att göra fler av "sommarhalsbanden" då jag älskar de genomskinliga pärlorna. De har så klara, fina färger och känns så varma och somriga! Måste bara skaffa lite mer material, det är otroligt hur fort det tar slut... men vad ska man annars göra när datorn går sönder!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0