Victoria

Här svischar dagarna förbi och jag tycker att jag inte hinner med någonting! Snart är det vår, storstädning krävs, katt- och hundhår överallt. Dammet virvlar och fönstren bjuder så modernistiska svirvlar gjorda av små fingrar samt katt- och hundnosar. Har inte kunnat blinga så mycket, tid, ork och brist på pärlor har gjort att lusten inte infunnit sig och ni vet ju hur det är; blir man jättesugen på att göra en viss sak så är det alltid olämpligt på något sätt!

Idag har jag i alla fall äntligen satt ihop mitt första officiella halsband till försäljning i koppar. Jag gjorde länkar av 1,5 mm ren koppartråd och springringar av 1mm´s  tråd. Svarta fyrkantiga pärlor med vågad kant, hålet går på diagonalen igenom och de är verkligen läckra! Mitt emellan pärlorna sitter en, vad jag kallar, snirklig S-länk, något hoptryckt. Mitt fram ett en pendant i svart glas. Om man vill kan jag byta ut den mot ännu en fyrkantspärla. Halsbandet kostar 500 kr. Finns intresse så kan jag även göra ett matchande armband (250 kr).



"Victoria"





Som ni ser har jag fortfarande stora problem med att få till inställningarna på den nya kameran. Måste nog ta tjuren vid hornen och fixa mig en "fotolåda". Det blir iofs ljusare och ljusare men fler vintrar kommer och det är ingen idé att skjuta saken på framtiden.


Kommentarer
Postat av: Marianne

Vilka fina smycken du gör. Imponerad av dom små pärlarbetena, jättefina.

2010-02-12 @ 12:50:57
Postat av: Åsa

Vad super fint halsbandet blev. Håller tummarna att du kommer igång med webbshoppen snabbt och får sälja massor av smycken.

2010-02-20 @ 15:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0