Ja jäskus också!

Hade ju utlovat en bild på LO:n jag gjorde till byns 70-åring men men...någon har nappat kameran! Kan vara så att den ligger kvar hos födelsedagsbarnet också...är inte så pigg i huvudet som jag nämnt tidigare o när det springer töser mellan benen på mig o ekar "Mammaaaaaaaaaaaa..." så blir jag ännu virrigare. Nåväl, den kommer väl tillrätta så småningom.

Har precis intagit tidig frukost efter att ha skickat iväg Guben till älgskogen. Ryggen är paj efter att ha gjort knäböj med lyft av vattenfylld ungsform ett 50-tal gånger igårkväll. Pumpen i tvättmaskinen är sönder och man måste handtömma den annars luktar tvätten stinko då den bara tvättas om i smutsigt vatten hela tiden. Söligt blir det också...särskilt när Guben är där och pillar...han kör igång programmet, lämnar luckan öppen och sedan går därifrån! Jaja, golvet blev iaf ganska så rent!

Själv laddar jag för pysselträff i Umeå. Åker iväg vid 8-tiden för att möta upp en kompis borta vid lanthandeln. Får åka med henne och det tackar jag för, mina axlar gillar inte att köra bil, skulle vara knäckt när vi kom fram till Umeå om jag måste köra. Torde ändå bli en värktablett eller två innan dagen är slut...eller kvällen, det håller på fram till kl 01:00 inatt. Ska sova över hos min systerdotter, det tackar vi också för! Ingen idé att åka hem 5 mil för att sova i några timmar och sedan stiga upp för att åka de 5 milen tillbaka. Så nu ska jag vara barnfri i hela 2 dagar plus en natt, det ska bli skönt! Fast det är lustigt med föräldraskapet, hur less man än är och ser fram emot att få slippa dem ett par dagar så kommer man gå omkring och fundera på det går där hemma och sakna dem! Men jag behöver det här...att få vara jag och inte bara mamma. Man tappar lätt bort sig själv när man lever som jag gör; hemmamamma som lever på landet och nästan ingen som hör av sig annat än genom mail.

Nu ska jag börjat stöka med ungarnas frukost o kolla packningen en sista gång. Har varit duktig den här gången och har bara 5 kollin med mig trots att jag har utökat hobbyn med smyckestillverkning samt ska sova över. Känner mig stolt! Hoppas bara att det är uppehåll inne i stan...här har det vräkt ner regn även om det lugnat ner sig något nu. Måste gå på stan 1 timme innan det öppnar officiellt. Min kompis ska hjälpa till där så hon måste vara där en timme tidigare...men det ska väl gå på något sätt. Nu ska jag *njuuuta*!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0