Grymt sade grisen!

Men jag nöffar inte det minsta, trots en rejäl förkylning. Funderar fortfarande på om det heter sugginfluensa om det drabbar en kvinna...jag menar, svin...här snackar vi karlar eller hur!?


Kors sytt av pärlor. Jag är missnöjd med "nätet" i rocaille men jag förstod inte vad som menades i beskrivningen.


Har inte hänt särskilt mycket sistlidna vecka, har mest hostat och snörvlat. Pillat lite med pärlor när jag har orkat och druckit sanslösa mängder med te. Guben jobbar i helgen och det känns tröstlöst som vanligt, långtråkigt, ensamt...tur att jag har liiite pärlor kvar samt att jag lagt i en överväxel med stickningen. Ska försöka få ihop ett gäng sockar till innan julmarknaderna.




Snöflinga sydd av pärlor. Fick tyvärr lov att fota lite snett pga ljuset, bidde inte alls bra rakt uppifrån. Var lättare att sy än vad jag först trodde. Tyvärr är de frostade pärlorna någon mm för stora så det "bubblar" lite men de duger som test.



 

 

 


Kommentarer
Postat av: Rita

Hejsan,

Det blev ju jättefint =)

Du lyckades ju jättebra med snöflingan!

Kram R

2009-09-28 @ 06:34:20
URL: http://ritazdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0