Tack!

Tack för all feedback! Nu kanske folk är snälla bara för de bor långtifrån mig och inte behöver komma på julmarknaderna men jag väljer att tro det bästa! Ibland sätter tvivlet in och jag börjar fundera på vad jag ska göra av alla smycken, sockar och pynt som jag satt ihop. Tröstar mig med att jag inte kommer att ha några som helst problem med julaftnar och födelsedagar på flera år om det nu skulle gå dåligt!




Minstan gillar också att fota...när kameran har försvunnit då vet man var man ska leta. Här en bild på hennes älskade Ebba Giraff. Skärpan är ungefär som jag ser omvärlden när jag inte har mina glasögon på.

Guben lyckades skaka ur bilderna ur kameran idag. Kvalitén är som vanligt bedrövlig...har såklart med dålig bakgrund och det bleka vinterljuset att göra men min för närvarande dåliga syn gör nog sitt till också. Ska beställa tid för synundersökning nu. Om jag tar den en månad och köper bågar en tredje samt beställer glaset i månad tre så kanske jag kan få det att gå ihop. Måste bara invänta tandläkarräkningen först.




Älskad "Goa"...som inte kan sitta själv...då får man ta fötterna till hjälp!

Kollade in bågar hos Favoptic och Specsavers på nätet igår. Favoptic har ju rätt pris för mig men inte några snygga bågar. Hos Specsavers hittade jag hur många som helst. Tyvärr i prisklassen 1790 kr...hade fått vara lägre priser...men det är iaf billigt mot för många andra bågar. Får se hur jag gör...suger på karamellen ett tag...kanske jag tar och tittar förbi affären nästa gång jag är i stan och provar lite.



Såhär såg en av årets vattenmeloner ut...tyvärr inte helt mogen och inte riktigt lika söt som den man köper i affären men klart ätbar.




Hittade som vanligt några skojsamma potatisar när vi tog upp dem för hösten. Här kommer en liten kärlekshälsning till den som känner sig behöva det.

Här kommer de smycken som jag gjort hittills. Har några halvfärdiga halsband också men den som spar han har! Gjorde urtjusiga stjärnor i crémefärgade pärlor idag men de får ni se en annan gång, orkar inte bråka med kameran ikväll!

 

Tragisk...färgerna stämmer inte alls och de är *mycket* snyggare i verkligheten...typiskt också! Nåja, ni får en hum om min stil iaf...nuvarande stil ska jag väl säga. Får hålla mig till billiga pärlor och loppis/seconhandfynd än sålänge. Det roliga med det är att det blir en sport att få ihop något av det material man har. En lite utmaning så att säga. Som vanligt tjorvar det när jag vill lägga bilderna i mitten så ni får ha dem i vänsterspalten.

Nu ser jag fram emot en skön kväll med sovande töser och ett glas vin och oliver till middag...pannkakan räckte inte till alla som vanligt och det är lite tomt i kylskåpet. Får bli en mackamiddag ikväll...var sugen på en varm tortilla men de torkade tomaterna är slut. Har lagt in en laddning av mina egenodlade och hemtorkade, det ska bli spännande att se hur de smakar när de legat till sig i oljan ett par, tre dagar! Tjing sålänge!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Satt å sökte på inspiration till smycken å då dök dina armband upp, snyggt!! medan jag ändå var här å kikade så såg jag att du länkat till pearlized - grymt bra sida!! Ville passa på å rekommendera en annan bra sida då för dig som verkar pysslig, pagoni.se

Har ganska mkt lika men samtidigt inte :) Lätt å bekväm att hitta på och håller typ samma priser som pearlized. Lika snabba med leverens :)



Ha en bra dag!



/Malin

2011-08-02 @ 17:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0