Julmarknadernas tid.

Nu har jag varit på min första julmarknad! En liten en i grannbyn med bara 6 utställare, skulle vilja säga liten men naggande god! Roligt var det iaf och ganska lagom att starta upp säsongen med. Nu vet jag ju inte om jag får något bord i Vindeln, jag ska få besked på torsdag men ansvarig lät väldigt hoppfull. Jag har även ställt mig i kölista för marknaden som hålls på Ersboda Folkets Hus den 29 november och hoppas även få komma med där.

Försäljningen gick ganska bra i helgen trots att det var en minimarknad. Förtjänst kan man inte direkt påstå att det blir men jag får tillbaka det jag har lagt ut och fått några hundralappar att köpa nytt material för. Det är enda sättet för mig att kunna hålla på med mina intressen då jag är en relativt stor producent av stickade småsaker, mest sockar, virkat pynt o så smycken o sydda pärlsaker. Man kan ju inte behålla allt och jag har definitivt inte råd att ge bort allt jag gör. Godiset var eftertraktat och några har hört av sig i efterskott och fråga om jag inte kan koka lite framemot jul. Det var roligt, man är väl inte direkt stolt över att pracka på folk något så onyttigt men å andra sidan är det hemkokat med rena och färska råvaror. Lite bättre än köpt gelégodis iaf!



Jag kan tyvärr bara bjuda på en bild idag. Kameran tog semester men idag lyckades jag väcka den till liv och fick en bra bild på ett armband i "coralling"-teknik som jag sydde igår. Lite pillrigt...det tog 5 h med småpauser då och då men det är läckert! Jag blir så glad när det lyckas på en gång...och att jag dessutom lyckades tömma kameran! Inte alltid den både vill fota och tömma sig se! Nu tänker jag gå in i mitt pysselrum och arbeta lite mer medan huset är lugnt. Guben sover, Sonen och Mellis är på skolan. Även Minstan är borta idag då hon fick byta dag på FSK för att få vara med när brandbilen kommer på besök. Det är ganska skönt när de är borta några h på dagarna. Ser faktiskt fram emot nästa år när Minstan blir borta 3 dagar istället för 2 som nu. De får stimulans och jag får ro att samla tankarna och göra både nytta och onytta! Nej, nu ska här pärlas!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0