Julklappsdags!

Fick besked idag om att julmarknaden i Umeå är full och att jag inte fått något bord. *Suck*! Nåväl, vad är väl en julmarknad i stan...när man kan åka till Lycksele och gå på marknad istället! Borde bli kul, det är fint på Gammplatsen, särskilt till helgen när det är 1:a advent och och allt!

Har försökt att infatta en oval agat med småpärlor idag men...jag tror att jag gör ett nytt försök en annan dag. En dag när jag är lite mer piggelin både i ögon och huvud. Har faktiskt fått kläm på peyoten nu men det var svårt med den ovala formen. Ska testa en rund nästa gång, dessutom är den blankpolerade stenen väldigt hal. Går nog direkt på en rivoli nästa gång! Återkommer med resultatet!

Har istället slängt ihop en julklapp. Säger inte till vem...vill inte råka avslöja det innan julafton såklart. Det är ett halsband med "svävande pärlor" på wire. Blå snäckskalspärlor, försilvrade filigranpärlor och sötvattenspärlor. Samma material i det matchande armbandet. Jag blev *mycket* nöjd!



Här hänger det på snedden för att det vackra låset ska komma med på bild.



Armbandet, massivt men annars hade nästan inga pärlor fått plats på wiren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0