Bilder från marknaden och lite nytt bling.

Har ju lovar några stycken att jag skulle fota på julmarknaden. Naturligtvis glömde jag att ta med kameran men fick låna grannfruns. Fick inte till närbildsinställningen så några sådana bilder blir det inte här men några blev bra.

  

Vårt bord


 

Lådorna med fudge, det sålde bra som ni kan se av bilden.




Stickat!




Smyckedisplayen, lite överfull med jag fick inte plats på bordet för båda två.

Har inte pysslat så mycket efter marknaden. Tappade geisten när jag inte fick bord i Umeå och jag vet fortfarande inte om det blir något i Vindeln. Jaja, hela familjen har sockor för resten av livet och som jag tidigare sagt; ett överflöd av julkappar och födelsedagspresenter!

Har redan visat min coola drömfångare men det har även hunnit bli två halsband samt ett maffigt armband.



Beställd julklapp till en liten tös i rosa vaxpärlor, tibetsilver och emaljerat Hello Kitty-hänge. Litet magnetlås och tunna bindringar för säkerheten. Vi vill inte vara med om några olyckor!






Länkat halsband med vita sötvattenspärlor och gråskimrande snäckskalsringar, togglelås.






Armband med rökgrå facetterade glaspärlor, hoplänkade med vridna stavar, magnetlås.


Dåliga bilder som vanligt, måste ta mig tid att gå ut i dagsljus så färgerna blir de rätta och skärpan skärper till sig. Men dygnet har så få timmar! Avslutar med något helt annat; ett kort på två av mina älsklingar som råkat hamna i samma ställning alldeles bredvid varandra...lurvetussarna Findus och Tassa. Kan också meddela att den förlorade sonen har återvänt hem! Lasse har suttit här utanför några morgnar men inte velat komma in. I förrgår lockade jag dock till mig honom med hjälp av Friskies-lådan och tog ett fast grepp och bar in honom. Nu har han sovit konstant sedan dess, förutom när han har slickat alla tallrikar rena vill säga. Skulle tro att han håller sig hemmavid nu när det blivit vinter!



Nu vill inte bilderna lägga sig i mitten av spalten igen! Ni får stå ut med att de ligger till vänster...själv blir jag skogstokig när det inte vill sig som jag vill men jag orkar inte böka med det ikväll. Lederna värker och jag är så in i bomben *trött*, jag blir så när det är väderomslag. Ska slänga isäng töserna, brygga en kanna te och inta en chokladbiskvi. Sedan måste jag tvinga mig isäng tidigt, behöver *sova*! Tjing sålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0