Att scrappa eller inte scrappa, det är frågan!

OK, jag vet att jag en gång bestämde mig för att inte ens titta åt scrapbooking. Jag känner mig själv och visste att jag skulle bli fast med hull och hår. Har iofs inte så mycket hår numer men dessto mer hull så det säger sig självt; jag är lååångt ner i dyn! Tänkte få visa några av korten som jag kämpade ihop i höst och före jul.




Mitt första kort som jag gjorde till en bekants födelsedag.




Simpel modell på kortet men jordgubbspapperet är så gulligt att det måste få framträda i all sin prakt.




Det var svårt att få till färgerna o skärpan när jag fotade. Vår kamera är på upphällningen och ljuset är inte det allra bästa såhär i vintermörkret. Jag är iaf mycket nöjd med kortet, det är jättefint i verkligheten och jag kommer att ha svårt att skiljas från det.




Det här kortet fick jag faktiskt sålt på julmässan som jag och min syster bevistade. Det ser lite tråkigt och blekt ut på bilden men i verkligheten var det faktiskt riktigkt tjusigt!




Ett enkelt men i verkligheten inte så tokigt kort. Det var en mycket vacker mättad men matt grön färg på papperet och limmet som man ser under punchinellan syns inte lika mycket som på bilden.




Mitt absoluta favoritkort som jag nog kommer att behålla. Mest stolt är jag över de ljusblå blommorna som sitter på 3D-kuddar. Lyckades 3D-lacka dem på plats och de höll formen trots att de är i vanligt tunnt och billigt papper! Kronbladen slokade ner mot bottenpapperet när jag nylackat dem och jag blev jättenervös men de rätade upp sig när lacken torkade. Jag älskar färgerna och blev så glad när jag lyckades hitta papper som gick ihop nästan på en gång. Jag har ju en förkärlek att köpa det jag för stunden tycker är fint och håller mig inte till serier alla gånger. Det gäller för papper likväl som för tyg, så det kan ta ett tag innan jag får ihop ett gäng som går ihop. Fast jag tror att det är tjusningen med det hela, det ska vara lite svårt...en utmaning...och naturligtvis vill man inte ha samma sättning som alla andra.


Vad jag inte förstår är var resten av bilderna har tagit vägen!? Jag är helt övertygad om att jag fotade alla korten jag gjorde, samt påsarna...skumt...eller så är jag för trött just nu, lätt seg i skallen trots att det är mitt på dagen. Nåväl, ovanstående ger en idé om vad jag håller på med iaf. Ska fota några av mina album-LO:s också...någon gång senare, nu ska jag leka lite...det är ju trots allt söndag och helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0