Ravioli och rispuffar...

...har jag inte ägnat mig åt men väl rivolis och pärl-puffar av...pärlor...såklart!




Mina två första försök att göra pärlpuffar, et var jätteroligt! Tråden sitter där då jag inte kan bestämma mig för om jag vill ha den mer platt eller åt det runda hållet. Pga de ngt större mittenpärlorna blir den lite större och lösare. Den är fin både när man plattar till den och puffar upp den men det lutar åt det platta hållet, då ligger den snyggare som hänge i ett halsband.




Min första peyoteinfattade rivoli! Gjorde ett försök tidigare med en oval agat men det gick inte så bra. Det är svårt att minska i "hörnen" när man dessutom tampas med en ny teknik men nu tror jag att det sitter!




Såhär ser baksidan ut, det var lite pilligt att få till minskningarna i mitten. Det bidde inte alldeles millimeterperfekt men det duger som förstaförsök och dessutom baksida. Tråden sitter kvar då jag inte är riktigt säker på att jag gillar avslutet med biconer. Har en idé med seedbeads som jag ska testa imorgon innan jag fäster för gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0