Lite fått, lite nytt, lite rött och lite grönt skönt.

Några bilder (jo, ny kamera men fortfarande dåliga bilder. Måste öva mer...) på några smycken jag satt ihop under de senaste veckorna.



Spiral Rope i grönt. Hänge med swarovskikristaller, seadbeeds och 4 mm vaxpärlor.




Det första hänget jag gjorde till halsbandet. Insåg dock att de chryso-färgade swarrisarna blev för bleka.




Mitt första försök till att göra en ring (på stomme).




Bidde väl helt OK även om jag förmodligen har gjort alla fel som kan tänkas göras. (Lite väl blaffig för min smak men det matchar halsbandet fint.) De mörka dropparna följde med i julklappspaketet från utbytet på mitt smyckesforum.




Ett likadant Spiral Rope fast i vinrött/lila. Hänget av glasbiconer och sötvattenspärlor.




Ett "Nästan Choker" av en svart kedja som jag fick på en pysselträff. Hittade så läckra svarta, facetterade pärlor hos Pearlized när jag var in där sist och jag högg som en kobra! De små pärlorna mellan vet jag faktist inte vad det är men de är jättefina iaf! Synd att jag inte har en kedjebit till, hade varit roligt att göra ett matchande armband till. Jag får se till att hålla utkik i butikerna framöver.


Är sjukt sugen på att fortsätta sy på mitt "stora" projekt men efter att ha mått pyton hela julhelgen vill jag slippa huvudvärk och yrsel de här sista dagarna som Guben är ledig. Vi får se, fortsätter det här vädret (-12 grader, blåst och ymnigt snöfall) så tänker jag kanske om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0