Julmarknad i Vindeln



Katternas lilla vindskydd under en av våra jättepilar en vacker, klar natt i fullmånens sken.


Sådärja, nu är årets julmarknader avklarade. En sak är säker; tänker aldrig mer ta bord i Vindeln! Folket gick bara rakt igenom och nästan ingen stannade för att titta! Eller så är det jag som är konstig...jag brukar gå på marknader och kika i nästan varje stånd för att se om jag kan hitta någon godbit någonstans...jag gör nog fel. Nu var där fler som sålde smycken och stickade sockar men efter vad jag kunde se höll mina saker god klass och jag var inte heller dyrast. Syrrans kransar drog iaf blickarna åt sig men såhär lång int mot jul har ju de flesta redan hunnit köpa en...dessutom hade de flesta vi talade med redan köpt färdigt sina julklappar. Nästa år tror jag att vi ska satsa på att komma med på marknader redan i slutet av november. Ni ska iaf få se vad bordet delvis bjöd på!




Av smyckena gick faktiskt änglahängena bäst, de var mycket populära.




"Blandad" krans med lingon- och blåbärsris.











































Enriskrans med alkottar och rosett i ett fantastiskt vackert rött band!




Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej! Säljer du stickade mössor och vantar?

2009-12-06 @ 19:16:59
URL: http://tana94.blogg.se/
Postat av: MaMaMade

Hittills har jag bara hunnit med sockar, har lite problem med händerna så det är skönt att göra ngt som "går av sig själv".



Är det ngn speciell modell du tänker på mössan? Mönsterstickat går bort, för pilligt. Min mail funkar inte just nu, Minstan har varit o tryckt på ngt imorse men jag ska åtgärda det så snart jag ätit litegrann. Återkommer med adress när den fungerar igen så du vet när du kan skicka.

2009-12-07 @ 09:54:03
Postat av: MaMaMade

Det beror på vilken modell o vilket garn du vill ha. Stickar inte mönster typ norgemönster med många färger eller med tunnt garn då jag har ont i händerna av o till. Har du en länk till ngt mönster du har sett på nätet så kan jag ta en titt. Maila mig på nedanstående adress så kan vi kanske komma överens om ngt. Hej sålänge!

2009-12-07 @ 10:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0