Julkort

Jahaja gott folk! Nu är det snart dags att skicka julkorten, har ni dem färdiga att slänga på lådan? Förut var jag ambitiös och pysslade ihop fina kort med mycket bling på. Sedan fick vi barn och då vet ni ju vad som händer...självklart måste man skicka kort på ätteläggarna minst en gång per år iaf! Efter tredje barnet är vi nere på några julkort till de närmaste...skickade via mail. Jodå, även förra julen trots att jag då var nybiten scrappare. I år har jag helt enkelt inte tid, julmarknaderna har tagit nästan all min fria tid i ett år nu och den lilla tid som är kvar fram till julhelgen skall det städas undan lite skräp och plockas fram några tomtar.

Här är iaf ett kort som en bekant bett mig sätta ihop till en julklapp som skall skickas som paket på posten.




Man drar fram ett kort med en liten hälsning, en ganska rolig grej gjord av tomma papprullar.




Här ett kors som jag fipplade ihop då en annan bekant undrade om jag provat att göra dem någon gång. Det är roligt att göra något som går fort ibland. Just nu sitter jag med ett syarbete i peyote som ska bli ett armband...är det tänkt men man vet aldrig, det är ett himla pickelgöra! Men det blir snyggt, jag har blivit riktigt duktig på den tekniken och det är jag glad för! Blev nämligen mindre glad när jag kom in i mitt pysselrum efter middagen och hittade en massa sönderklippta bitar av sugrör...rören struntar jag i men det färdiga "godishalsbandet" som lockså åg på bordet sönderklippt... Jag har upplyst familjen (barnen...Minstan...) att om de någonsin går in på mitt rum igen utan att fråga kommer min vrede att drabba dem!

Jahapp, läggdags för de små...inte en sekund för tidigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0