Jordgubbar och hallon!



Sorg å sägandes är jordgubbssäsongen nu slut! Gubbaran har varit lite intetsägande i smaken i år men det får man väl räkna med efter allt regnande i juli. De har iaf smakat bättre än de man köper i affären! Lite gråmögel har det också hunnit bli men där får jag skylla mig själv som inte rensar upp ordentligt i djungeln.





Smultronen har dock överträffat sig själva i år. Har vildsmultron och nog är de "odlade" goda men *inget* slår de vilda i smaken! Stora och många har det blivit och vi har ätit av hjärtats lust.




Hallon verkar det bli dåligt med tyvärr. Har ju inte fått mig några trädgårdshallonplantor som det var tänkt i år men hoppades på de vilda. De är ju också så mycket godare än de hemodlade men tyvärr...finns inte ett bär på hyggena härikring. En bekant sa att det fanns gott om dem fläckvis men det måste vara på extremt bra ställen, biotoper som inte finns i min närhet. Sorgligt är det iaf, har inte plockat vildhallon sedan någon gång på 90-talet. Tur att jag fått några i det ris som invaderat baksidan på förrådet så jag har fått smaka. Har försökt memorera smaken ordentligt om det dröjer några år till innan jag får chansen.





Såhär såg min gurkmelon ut i genomskärning. Synd att den blev skadad längst ner...men jag har en till på G.





HIttade en fräsig spindeln på den gamla slipstenen som jag haft som bordsskiva, har aldrig sett en sådan tidigare.





En annan lite besökare i min trädgård. Han spelade så vackert för mig att man kunde tro att det var näcken själv!





Vallmon blommar vackert trots att jag misskött dem å det grövsta i år. Tappade geisten där ett tag.





Vet ej säkert vilka sorter det är... "Angels Choir" och någon är "Mother´s Pearl"...blev lite osäker på det sista namnet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0