Dunmormor!

Igårkväll hörde Guben ett himla pipande från trastboet i vår kaprifol o när ha kikade åt det hållet såg han en hög m näbbar som stack upp. Så nu är man Dunmormor! Jag smög ut lite senare o fotade, när jag såg att Mamma Trast flög iväg för att fixa lite käk. Jag ville naturligtvis inte störa alltför mycket så jag ställde mig bara på tå, stack in kameran i riset, tryckte av o hoppades på det bästa.

image93


Träffade ju av riktigt bra! Man ser iaf att det ligger fågelungar därnere även om de för tillfället verkar utslagna, kanske av den proteinrika födan som Mamma Trast hittar i mitt trädgårdsland. Det ska bli spännande att se om alla äggen kläcktes, det verkar iaf trångt därnere. Jag hoppas att det blir varmare imorgon och slutar blåsa så jag orkar mig ut trots min förkylning. Tänte att jag skulle rensa lite ogräs i trädgårdslandet så att det kommer upp en massa maskar till ytan. Då går det snabbt och enkelt för Familjen Björktrast att få mat i boet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0