Redo för ett nytt liv?

Idag har jag mest hängt vid datorn. Flickorna har sett TV, bråkat, lekt, bråkat, lekt, ätit lunch, gått ut, sett TV, lekt, gått ut, ätit middag o ser nu TV igen, ätandes hemmagjord isglass. Tog en promenad under em tillsammans m Guben. Tittade in hos kusin som hastigast, de har tagit över mosters hus och håller på att flytta in som bäst. Kul att det börjar lysa i huset igen!

Tänkte presentera några goda LCHF-recept här på bloggen och börjar med mina fn favoriter. Jag hoppas att ni klickat på mina länkar och läst om vad LCHF innebär. Själv har jag bara hållit på i sju veckor än och ingenting omvälvande har hänt direkt. Jag känner att jag har ändrat kroppsform något, man förlorar ju inte bara fettvävnad med denna kost utan bygger samtidigt muskler. Det innebär att vågen inte visar någon nedgång utan t o m kan visa uppgång fastän byxorna börjar att hasa. Själv har jag ännu inga problem med att byxorna vill ramla av men jag hoppas att "jämnen drar"! Önskar att jag o Sonen nedan kunde göra ett litet utbyte, jag har lite för mycket och han har gått från knubbig till *maaager*! Han har blivit lång iofs...

image17


Många är de som vittnar om ett friskare liv, även de som kännt sig friska innan de börjat med kosten säger sig ändå må bättre; mer energi, bättre ork o sömn mm. Stabilare blodsocker, lägre kolesterolvärden, gladare magar, migrän som försvunnit, mindre värk...listan kan göras lång. Många överviktiga går ner i vikt och de som är underviktiga går upp i vikt. Jag resonerar som så att det skadar inte att prova ett tag. Har jag tur försvinner alla begär och jag vill aldrig mer äta på något annat sätt.

Visst saknar jag en del mat; ugnsstekta grönsaker (läs rotfrukter) men egentligen åt jag inte det särskilt ofta. Pasta kan ju vara trevligt men ärligt sagt är det väl såsen som är bäst? En krämig potatisgratäng gjord på en massa lök, vitlök, grädde och *ost* skulle jag gärna vilja sätta tänderna i men nog kan jag synda med en msk ngn ggn, det är inte hela världen. Det värsta är nog baksuget...nej, det suger *inte* i min bak. Suget efter att få baka ngt maffigt med mycket fyllning och häftig glasyr. Få köpa de där bakformarna jag drömt om så länge och kanske lära mig göra tårtdekorationer...nåja, jag kanske kan hitta på något annat. Nåja, jag ska inte tänka så mycket på det just nu.

Syndade med 3 tsk blåbärssylt till dagens kokospannkakor och det straffade sig. Min, numer från kolhydrater avgiftade, kropp svarade med att bli på lyset. Jag har tillbringat em lätt på fyllan, lite yrsel och med sug i magen men det är nästan värt det ibland...pannkakorna är *himmelska*! Testa vettja!

image19


Inget är som en morgongosning med Lillhusse!




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0