Nya friska tag!

image17


Ska återigen göra ett försök att hålla en blogg vid liv. Den förra fick jag problem med att komma in på och så gick min laptop till de sälla pixelmarkerna. Detta innebar att vi då blev tre personer som slogs om Gubens dator, den han sitter och jobbar vid dagtid alla lediga dagar. Med alla andra åtagande man har här i livet fick bloggandet gå i graven för ett tag. Nu har dock Sonen fått en egen burk så vi är en mindre som slåss om Gubens och förhoppningsvis ska jag kunna spara ihop till en ny hårddisk till min Laptopinkulta! Så efter önskemål från några vänner kör jag igång igen!

image18


Det har inte hänt något speciellt det senaste året. Barnen har växt något otroligt, Sonen har gått från kort och knubbig till lång o rälig. En lätt dimmig närvaro samt rejäl musch visar att puberteten har intagit vår son, tror att de väsande ljuden och smällandet i dörrarna också är ett bevis för en viss obalans i hormoninställningarna. Mellis har blivit en lång och tjusig tjej som fortfarande är en något egocentrerad diva. Inte blev det bättre av att hon blev storasyster och började förskolan för ett och ett halvt år sedan. Till hösten börjar hon förskoleklass och jisses så tyst det kommer att bli här hemma då! Minstan har också gjort stora framsteg gällande utvecklingen; hon har också blivit lång och lyckats lägga på sig en hel del kilon sedan jag kom hem med henne i mars 2006. Hon kommer säkerligen att växa om storasyster i längd men knubbig blir hon nog aldrig. Full fart annars...Minstan är fortfarande familjens adrenalinjunkie och kommer nog att så förbli. Tänk att vi fick så olika barn; en professon, en diva och en "sportfåne" eller vad jag ska kalla henne!

image19


Vi stora är oss väl rätt så lika. Guben är fortfarande hårig både på huvudet och i ansiktet. Jag är mig väl också ganska så lik. Jag har gått över till LCHF-kost, hoppas kunna hitta igen midjan igen och få bort lite av äppelkagge som någon glömt strax under min navel. På köpet får man bättre allmänhälsa och det tackar man ju inte nej till. Målet är att återigen kunna komma i byxor st 38. Har hållit på i sju veckor nu och lyckats bli av med 2½ - 3 kg samt minskat 6 cm i midjan, det känns bra. Jag har också noterat att jag är smalare i ansiktet, ett par kärlekshandtag under brösten har gått upp i rök samt att jag har fått smalare och slätare lår. Kolla in mina länkar om du vill veta mer om vad LCHF (Low Carb and High Fat) innebär.



Bland de fyrbenta barnen finns hundarna samt Findus och Lasse kvar. Måns gick bort i mars 2007 nästan 18 år gammal. Kroppen gav upp på grund av ålderdom. Jag saknar honom oerhört men han fick ett långt och gott liv som byns kung så det kunde ha varit värre.

image21


Stuff börjar också bli gammal, han blev 11 år vid årsskiftet och har inte så många år kvar i älgskogen. Det får bli älgjakt light för hans del till hösten. Tassa fyller 3 år till sommaren, fattar inte att den där lilla ulltussen nu är en vuxen ung dam! Inte för att hon uppför sig som en, hon är fortfarande hur fjollig som helst. Har väldigt svårt för karlar och är mer mörkrädd än de flesta på vår jord!

image20


Katterna mår finfint! Lasse jobbar fortfarande som väktare hos kusin bonden, han gör sina ronderingar med jämna mellanrum även om han bara jobbar deltid under vintern.


image22

Findus driver mest omkring som den playboy han är och erbjuder sina tjänster med kel och smek åt den som behagar. Jag undrar hur jag ska klara mig utan katter när den dagen kommer? Börjar dock få mer och mer problem med min dammöverkänslighet så det är bäst att de som finns får avgå när det är dags, utan att vi skaffar några fler. Sorgligt men sant...!

                                                                                        
image23

Kommentarer
Postat av: Brynhilde

Grattis till nya bloggen:) Den börjar bra. Jag är speciellt avundsjuk på din Tassa, vill också ha en eurasier.

2008-02-29 @ 17:18:38
Postat av: Wolmer

Vilken fin och trevlig blogg! Hit kommer jag nog att tassa in rätt ofta!

Kram från DaMum/Wolmer

2008-02-29 @ 17:38:52
URL: http://blogg.passagen.se/wolmer
Postat av: EvaJE

Ja....där ser man!Ditt underbara sätt att skriva blir tillsammans med bilder......en ren hit!!!!!*****
Härligt att läsa om er!Och kul att se att barnen växer så det knakar!Krama dom alla tre från oss!Och ett par kramar till er med.....OCH.....husvagnssäsongen närmar sig!!!

2008-02-29 @ 19:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0