Oj vad jag har jobbat!

Har skaffat mig en till hobby; scrapbooking! Därav orsaken till att jag inte hunnit skriva här på bloggen. Ja, egentligen så är det väl inte intresset i sig som stulit tid men syrran kom på att vi nog skulle ha ett bord på julmarknaden inne i stan och något måste jag ju ha att (försöka) sälja. Så allt tid som blivit över efter familjelivet har gått åt till att göra julkort och presentpåsar. Presentpåsarna gick inte alls kan jag meddela, många tittade men tyckte att de var för dyra. Tror att det hade gått bättre om jag använt papper med lite mer julkänsla men de jag hittade i min hobbyaffär var åt skogens för dyra, hade fått sätta ett ännu högre pris än det jag hade nu. Korten fick jag mycket beröm för men de var visst också för dyra. De som tyckte de var prisvärda var de som själva håller på med scrapbooking. Jaja, tur man har vänner som fyller år, får barn och gärna vill ha julkort! Fudgen gick däremot åt som smör i solsken, kunde ha gjort det tre- eller fyrdubbla och blivit av med på nolltid! Nästa gång satsar jag väl på snask då...är om jag får säga det själv något av en expert på fudge och har ett mandel- och fruktkolarecept som inte går av för hackor.

Jag tror att jag lägger in bilderna på korten och påsarna i min webshot imorgon, det är så många. Dock ska ni få se två tjusiga tjejer; Minstan som lusse-tärna och faktiskt...en bild på mig som nyklippt på begäran av Pontus. Haha, han trodde mig inte när jag sa att jag tänkte snagga mig. Hade nog tänkt mig något kortare än vad det blev men Mellis blev så förskräckt när jag sa att jag skulle raka av mig håret att jag tog längsta distansen. Ska dock korta ner det mer baktill innan nästa dusch (jisses vad det sticks) men vet inte om jag vågar överlåta det till Guben, får se hur jag gör. Mellis hann tyvärr byta om efter skolans lussande innan jag fick tag i henne och på de kort jag har från skolans luciafest är det flera andra personer med så de vill jag inte lägga ut såhär på Nätet...ni får försöka klara er ändå. :)


En glad o skönsjungande lusse-tärna år 2008.




Familjen hade roligt åt mig när jag, förutom min nya coola frisyr, tog på mig mina "Star Trek"-glasögon. (Egentligen skyddsglasögon för nyligen laseropererade ögon, jättesköna då man är ljuskänslig som jag är.)


Kommentarer
Postat av: Pontus//gryta

Det var som attans,hehe.

Undrar om era små tomtar fick vara med att se håret fall till golvet?;-))

Ser ju riktigt skönt ut,förutom glajerna då,som iofs har ett syfte..tråkigt att din ålder "redan"tagit ut det bästa av ögonen.

Jahaja,du höll det som du sa,är liite förvånad...roligt för din älskade familj med en mor/hustru som vet vad hon vill,antar jag.

Bästa hälsningar från ett 0gradit Roslagen,det är NOG vinter på g nu..

//Pontus

2008-12-14 @ 19:34:58
Postat av: Pontus//gryta

qgX2mDJ4WDQ/R8RfaJJtdI/AAAAAAAAAMQ/DA8XGYAv0WY/s400/olechr.Yoko-Ono.jpg&imgrefurl=http://occupiedlander.blogspot.com/20080401archive.html&usg=05gWyKJEMyo2Ir3chAjpNinyrwk=&h=400&w=367&sz=15&hl=sv&start=43&sig2=OY2zbtWvsSs3X3tY5lw&um=1&tbnid=8ZCZM7n6yTYZbM:&tbnh=124&tbnw=114&ei=KiFGSabwFJvIwQGS0umWBg&prev=/images%253Fq%253Dyoko%252Bono%2526start%253D40%2526ndsp%253D20%2526um%253D1%2526hl%253Dsv%2526rlz%253D1T4GGLLsv%2526sa%253DN" rel="nofollow">http://images.google.se/imgres?imgurl=http://bp3.blogger.com/qgX2mDJ4WDQ/R8RfaJJtdI/AAAAAAAAAMQ/DA8XGYAv0WY/s400/olechr.Yoko-Ono.jpg&imgrefurl=http://occupiedlander.blogspot.com/20080401archive.html&usg=_05gWyKJEMyo2Ir3chAjpNinyrwk=&h=400&w=367&sz=15&hl=sv&start=43&sig2=OY2zbtWvsSs3X3tY5lw&um=1&tbnid=8ZCZM7n6yTYZbM:&tbnh=124&tbnw=114&ei=KiFGSabwFJvIwQGS0umWBg&prev=/images%3Fq%3Dyoko%2Bono%26start%3D40%26ndsp%3D20%26um%3D1%26hl%3Dsv%26rlz%3D1T4GGLL_sv%26sa%3DN

Testar väl,och det kommer att visa sig om det fungerer att länka för en tomte som mig..

En look a like som skulle kunna få Lennon att stiga upp igen..:-))

2008-12-15 @ 10:21:58
Postat av: Pontus//gryta

:-((

Det var iaf en bild på Yoko ono,den som hon har stora glajer på sig.

2008-12-15 @ 10:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0