Då glider latexhandsken på...

image64


Tassa säger hej då till mamma Isa.



Idag mina vänner, har jag varit duktig! Har sanerat hela högen i övre vänstra hörnet i garaget! Nu står där en bred garderob från hallen o bredvid den har vi staplat flyttkartonger m sommarkläder mm. Framför hänger en gardin som jag trätt upp på en duschstång (felköp), ser riktigt bra ut. Gick igång så ordenligt att jag även plockade ur lagerhyllan som stod i motstående hörn sorterade, slängde o bar ut i förrådet...ujujuj! Lite öm i axlarna... Nu står hyllan i hallen där garderoben stod förut, fylld med Minstans leksaker. Känns skönt att kunna erbjuda henne en plats som bara är hennes då hon inte har något eget rum än.

image65

Nyss hemkommen till oss. En första inspektion av området.



När jag var nästan klar upptäckte jag att klockan rusat på att vi borde ha dukat middagsbordet vid det laget. Fick först panik över att inte ha någon middag planerad tills jag kom på att jag ställt in en sida fläsk i kylskåpet kvällen innan. Då panikade jag över att jag inte ens börjat skära upp köttet...det tar ju en stund att skära, steka och bräsera på köttet till total mörhet. Rusade in i badrummet o slet åt mig en latexhandske o började med middagen. (För er som inte vet får jag världens nässelutslag av rått kött + för mkt tvagning m tvål och vatten, därför latexhandskar vid matlagning...vad trodde ni?!)

image66

Verkar helt OK. Mycket att springa runt på, ser att gräsmattan fortsätter på andra sidan diket...



Vi har byastämma på söndag om jag inte berättat det tidigare. Avskyr det! Visst är det trevligt att träffas men vi är så många och flera är barn. Eftersom både jag och Guben har hörselskador och tinnitus är det jättejobbigt med många personer samlade på ett litet utrymme. Vi hör inte vad folk säger och får ett himla tjut i skallen efteråt. Dessutom ska vi bjuda på fika och lönekontot gapar tomt. Får trolla för att få fram färskvaror de kommande två veckorna...kom just på att Sonen ska ha femhundra pix med sig på skolresan på måndag också. Vissa månader vill man bara gå och lägga sig och dra täcket över huvudet! Nåja, kommer iaf att göra bort halva vårstädningen före stämman och det känns skönt! Det verkar bli en varm vecka så det hade varit perfekt att tvätta fönstren, det behövs ska ni veta! Kattnosar, hundnos och 5+5+5+5 smutsiga små fingrar...samt en hel del flugskit har gjort sitt till men det får vänta. Jag har burit kartonger idag så jag knappt kan lyfta armarna i bordshöjd. Skriver fel hela tiden för fingrarna är så stela.

image67

Det bor redan valpar här, konstiga typer, de fräser när man stoppar in nosen i magen på dem!



Igår kom jag på en jättebra grej att skriva om men kunde inte logga in på hela eftermiddagen. Nu har jag glömt vad det var...men har iaf lärt mig hur man får igång routern med den glappa kontakten igen. Typiskt att det var ett sådant enkelt fel! Nu är jag trött och sugen på något gott, förmodligen bara för att jag vet att jag måste hushålla. *Aaargh*! Nej, Mellis är bjuden på kalas på söndag...samma tid som stämman...och så måste jag fixa en present! Jag får kolla igenom påsen med mjukisdjur, har flera som barnen har fått men aldrig lekt med. De har jag lagt undan till sådana här tillfällen, tur att man tänker ibland iaf! Undrar vad jag ska baka som är billigt och räcker lång. Hade tänkt göra en syndigt god kaka som min kompis från kursen/juntan bjöd på förra veckan. Inte särskilt tillåten för mig då den innehåller både mjöl och en hel del socker men jag får väl behärska mig...fast då måste jag handla en hel del extra. Hennikehammars Godis-tårta har jag grejor till hemma och den kan jag göra nästan sockerfri så den kan jag också äta av. Tyvärr hade vi den som påsktårta så jag är rätt så less på den. Ostkaka med krusbärssylt och grädde kanske? Får räkna på det och se vilket som blir billigast. Ska baka ett franskbröd med lök, torkade tomater och oliver i degen. Det är mitt paradbröd, lättbakat och supergott. Lite sallad, kalkonkött och en gurkskiva på så behöver man inte så mycket mer än en kakbit efteråt.

image68

Schyssta typer, har fått flera leksaker.


Nu blev jag överfallen av en marskatt. Det är mycket vojne här i huset just nu. Findus går omkring och jamar, spöar upp farbror Lasse och ska ligga på mina händer och tangentbordet. Tyvärr finns det inte så många damer härikring, bara Lurven och Lisa. Förstnämnda spöar upp båda mina herrar, GammelMumsen var den som hade Det men han finns ju inte mer. Lisa är en lite blyg dam längst bort i byn och då måste man passera Pelle-Måns´ revir + att hon har två herrar som hon redan delar hus med. Det känns ganska skönt att vara människa...ibland.


image69


Det finns en lite större människorvalp i huset som gillar att busa, honom ska jag nog kunna knäcka!


Hittade inga passande bilder att lägga in och jag tänker inte gå och fota nu, så det så. Det får bli lite blandat med djur tror jag.


image70

Det blev dock Tassa som gick i däck första dagen hos oss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0