Produktion enligt löpande band-principen.

Här har det pysslats hela helgen och himmel så skoj det var! Från kl 10 på lördag fm till kl 1 på natten och så körde vi igång igen kl 10 på söndagmorgon fram till kl 16 på em. Måste erkänna att jag inte härdade ut till sluttiden på lördagnatt. Hade nog velat vara kvar men ryggen och nacken var slutkörda så jag hade en skallebank utan dess like. Det hjälpte lite med en dundervärktablett och en sväng i massagestolen som stod i lokalen där vi höll till. Skulle bara ha satt mig i stolen redan på morgonen, nu dröjde det ända till kvällen pga att jag inte visste att det stod där den stod förrän någon berättade det för mig. Sedan gick det en propp i köksregionen så ingenting fungerade i den delen av lokalen under en lång tid. *Typiskt*!



Fick som vanligt ingenting gjort under första halvan av lördagen men det var skönt att komma ut bland folk och få prata lite, titta runt på andras arbeten och få lite inspiration. Mitt på dagen kom jag iaf igång med mina första trevande försök att åstadkomma mobilsmycken och änglar...el som jag kallar dem; hÄnglar...de är ju hängsmycken!





Gjorde en armlänk i barnstorlekt till en kombotävling. Tyvärr gick jag sedan loss på en LO och upptäckte sedan att det var ett kort man skulle göra. Slängde dock in dem i 2 andra, separata tävlingar men det gick inte så bra. De passade inte in i utmaningen riktigt och sedan är det så många i pysselgänget som håller proffsklass.



Det var sanslöst roligt iaf, skönt att få lämna hem och familj för ett par dagar och vila hjärnan från hushållsbestyren. Jag tackar min systerdotter och hennes sambo för att jag fick fika, sova och äta hos dem. Alltid kul att träffas, tyvärr alldeles för sällan nuförtiden och när så görs har vi 2 intensiva töser med så det går aldrig att prata i lugn o ro. Ser redan fram emot nästa pysselhelg, har inga större förhoppningar om att den kommer att ligga på en av Gubens lediga helger...helst under älgjaktsuppehållet men jag håller tummarna. En träff senare vet jag ligger på en jobbarhelg...förb****de vare detta varannanhelg-jobb! Nåja, vi har ju Sonen...han är duktig och dessutom vill han tjäna pengar. Tyvärr får jag mindre till att köpa in pärlor och tillbehör för men det får jag ta. Hoppas nu att folk tycker om mina små alster så jag får sälja allt på julmarknaderna.

Gick en workshop i att göra "Spiral Rope" eller "Dutch Spiral" som det också kallas. Hade kikat lite på tekniken på IN innan men kom inte på hur man skulle fästa ihop det hela. Hade inte råd att köpa testkittet men satt med sålänge som det tog att komma på det jag inte kunde och sedan gick jag ner och gjorde lite nytta istället. Väl hemma har jag testat på rocaille-pärlor och seedbeads och nu har jag kommit på hur man gör. Jag vet, jag vet, bildkvaliteten är usel...och fota svarta föremål är ju alltid roligt men ni får en någorlunda bild av det iaf.





Hemma gick jag loss på mina nyinköpta tjeckiska seedbeads i blandade färger samt krackelerade kuber i brunt glas. Trädde upp dem på en fyrradig memory wire. Blev riktigt nöjd men det är svårt att inte bli nöjd med tjeckerna...fina färger som smälter väl in i varandra. Trädde ett matchande armband i 2 varv memory wire också.





Lovade att lägga in LO´n som jag gjorde till byns födelsedagsbarn så det är väl bäst att göra det. Det bidde mycket blommor men damen ifråga är myckte intresserad av trädgårdsarbete och har gjort en väldigt fin "park" i ena hörnan av tomten. Därför valde jag att ösa på med blomster i alla färger. Ingen hög kvalitét på bilden men det är svårt att få till ljuset och kameran är mer än lovligt tjurig nu. Får hoppas att den håller ihop något år till för nu är det högprioritering på bil i första hand och tvättmaskin i andra hand.


Kommentarer
Postat av: Mon Lis

Snyggt !! :-)

2009-09-25 @ 18:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0