God Jul i efterskott!

Jahaja, som vanligt har man haft fullt upp in i det sista före julhelgen! Fast i år blev det ovanligt mkt att göra; två julmarknader, massor av människor ville att jag skulle koka fudge åt dem, ett födelsedagsskort skulle scrappas, julklappar göras...och jag måste fortfarande ta det lite lugnt och inte pressa in allt på en gång. Har dock bara haft bröstkrampskänningar ett par gånger så det är på rätt väg. Åt förmodligen för mkt på födelsedagsfesten (ok, 2 glas vin dessutom) så jag har mått lite tjyvens under julhelgen (magkatarren) men det som inte dödar härdar!



Vill önska alla en god fortsättning på julen och ett Gott Nytt År om jag inte hinner/orkar titta in här något mer på ett tag. Årets julbild på de (inte längre så) små bidde såhär!




Årets bästa klapp? En MammaEbba till Ebba och MiniEbba.




Minstans skörd 2009.




Mellis skörd 2009.




Den gemensamma potten 2009.




Julstaden 2009 med tre nytillskott; två pingviner och en snögubbe som Alex från mitt smyckeforum gjort.




Närbild på stugan med Abbes (Sonens kompis) nissar, som han gjorde på ett julpyssel på skolan för några år sedan.




Kyrkan med två av svärmors minidalahästar o en gullig tomte. Ser ni träden i virad ståltråd bakom husen? De har Sonen gjort i skolan för några år sedan, de är jättefina och jag är sååå rädd om dem!




"Torget" i mitten med Alex fina fimo-pingviner som åker skridsko på en spegel medan fimo-snögubben tittar på där i mitten.

Nu bidde det fettext helt plötsligt och jag får inte bort den! Jag är inte tillövers förtjust i den här sidan...det händer för mkt som inte går att åtgärda. Får se om jag byter efter nyår...ska skriva och klaga!



Min fantastiska julklapp från någon på mitt smyckesforum! Har inte listat ut vem än men hoppas verkligen att jag ska få reda på det så jag kan tacka ordentligt! Klappen jag skickade iväg var inte på långa vägar lika fin. Kan bara ursäkta mig med att jag inte kom iväg till stan när det var tänkt. Så jag kunde inte köpa något utan fick plocka ihop av det jag hade hemma och där börjarde det bli rätt så urpockat.




Julkisse 1; Findus, trött efter 1 dygns utfärd i -15 grader.




Julkisse 2; Lasse-Maja (Lasse), alltid trött! Bor nu på skötbänken i badrummet efter 6 månaders oavbrutet arbete nere i kusinens ladugård.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0